Hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny si včera zaplo až 789-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čo predstavuje najväčší zásah programu v rámci celého trhu a druhý najlepší dosah v rámci jesennej televíznej sezóny.
Skupina Markíza opäť potvrdila svoju pozíciu jasného lídra slovenského televízneho trhu – vo štvrtok 16. októbra 2025 ovládla obrazovky s viac než 40-percentným podielom v celodennom vysielaní aj v prime-time. Dobový seriálový hit Dunaj, k vašim službám sa včera stal na obrazovkách televízie Markíza celkovo najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách. Druhé miesto obsadila večerná spravodajská relácia Počasie, ktorá si rovnako udržala silnú pozíciu v oboch kľúčových cieľovkách. Podvečernému vysielaniu kraľoval rodinný seriálový megahit Sľub, ktorý si pripísal tretie miesto, a štvoricu najsledovanejších programov štvrtka uzatvárali Televízne noviny.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI a Markíza KLASIK) zároveň potvrdila svoju absolútnu dominanciu na televíznom trhu, keď celodenne aj v hlavnom vysielacom čase (19:00–23:00) prekročila hranicu 40 % podielu na trhu v rámci komerčnej cieľovej skupiny 14-56. Celodenne dorovnala štvrtý najvyšší tohtoročný výkon s podielom 40,5 %, pričom v prime-time si pripísala štvrtý najlepší podiel na trhu 40,3 %. K silným výsledkom výrazne prispela aj samotná TV Markíza, ktorá bola celodenne trhovým lídrom s podielom 25,2 % a v prime-time ešte posilnila na výborných 26,3 %.
Najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala včerajšia záverečná šttrnásta premiérová epizóda aktuálnej 11. série rodinnej ságy Dunaj, k vašim službám. V komerčnej cieľovej skupine 14-56 si pripísala v rámci tejto sezóny tretí najvyšší rating 8,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,6 %. Konkurenčná súťažná šou Dobre vedieť na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine značne zaostala s podielom na trhu iba 14,4 %. Romantický film Láska na Lanzarote jazere si na verejnoprávnej Jednotke zvolilo ešte výrazne nižších 8,3 % zo všetkých divákov pri obrazovkách.
V čase vysielania si pútavými zápletkami a dramatickými dejovými zvratmi nabitý Dunaj zaplo až 657-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Celkovo strhujúci seriál pritiahol k obrazovkám až 507-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Druhé miesto vo štvrtkovom rebríčku sledovanosti obsadila taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách večerná spravodajská relácia Počasie. V komerčnej cieľovej skupine 14-56 zaznamenala skvelý rating 7,3 % a vysoko nadpriemerný podiel na trhu 28,2 %. Aktuálne informácie o počasí sledovalo na Markíze celkovo 482-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Ďalšie suverénne podvečerné víťazstvo patrilo mimoriadne populárnemu rodinnému seriálu Sľub, ktorý sa v oboch relevantných cieľových skupinách stal tretím najsledovanejším programom dňa. V cieľovej skupine 14-56 zaznamenal výborný rating 7,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 34,0 %. Konkurenčná šou Bez servítky na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine nedokázala držať krok a dosiahla podiel na trhu len 14,1 %.
Zaujímavé príbehy obľúbených seriálových hrdinov zo zlomového obdobia 80. rokov si včera zaplo 587-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), celkovo si tento seriálový fenomén vychutnalo 476-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Markíza vo štvrtok bodovala aj s ostatnými večernými spravodajskými reláciami, v cieľovej skupine 14-56 obsadili ďalšie priečky v rebríčku sledovanosti Televízne noviny (rating 6,7 % / share 27,7 %) a Športové noviny (rating 5,6 % / share 22,3 %). Hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny si zaplo až 789-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), čo predstavuje najväčší zásah programu v rámci celého trhu. Zároveň ide o druhý najlepší dosah Televíznych novín v rámci jesennej televíznej sezóny. Celkovo si súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta nenechalo ujsť 435-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Na víťaznej vlne pokračovala Markíza aj s večernou reality šou Farma, ktorá nedala konkurencii šancu s dosiahnutým ratingom 3,4 % a v rámci aktuálnej 17. série druhým najvyšším trhovým podielom 24,3 % v cieľovej skupine 14-56. Konkurenčná šou Behind the Fame na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine dramaticky zaostala s podielom na trhu iba 3,9 %.
Ranné vysielanie tradične ovládlo dlhoročne úspešné Teleráno (rating 1,6 % / share 33,7 % v CS 14-56), ktoré opäť doslova prevalcovalo konkurenčné Ranné Noviny (share 7,3 % v CS 14-56). Divácke hity Na nože (rating 1,9 % / share 32,7 % v CS 14-56) a Sľub (rating 1,6 % / share 28,4 % v CS 14-56) výrazne zabodovali aj vo svojej predpoludňajšej repríze.
Popoludní si vynikajúco počínali spravodajská relácia Prvé Televízne noviny (rating 3,8 % / share 28,3 % v CS 14-56) či magazín Reflex (rating 3,9 % / share 24,9 % v CS 14-56).
Najvyššie priečky vo včerajšom rebríčku sledovanosti menších staníc obsadila v cieľovej skupine 14-56 televízia Dajto s obľúbenými slovenskými komediálnymi seriálmi Susedia (rating 2,0 % / share 8,0 %) a Horná Dolná (rating 1,7 % / share 7,4 %).
Lukáš Kočišek
PR manažér / PR Manager
redakcia PremiumNews
