Lidl Čistinku si užívajú už aj v Dúbravke.
Do obľúbenej súťaže reťazca o zelené mestské parky sa v uplynulom ročníku zapojilo vyše 60 miest po celom Slovensku. Napokon svoju Lidl Čistinku získalo päť víťazných miest, o ktorých rozhodli ľudia v internetovom hlasovaní. Jedným z víťazov tretieho ročníka súťaže je aj bratislavská Dúbravka, ktorá získala viac ako 32-tisíc hlasov. Dnes sa jej obyvatelia tešia z mestského parku, čo svet nevidel. Na slávnostnom otvorení sa zúčastnili aj známe futbalové osobnosti, ktoré prestrihli pásku a venovali čas svojim fanúšikom.
„Hlavnými hrdinami príbehu Lidl Čistinky sú obyvatelia Dúbravky. Ľudia, ktorí sa zomkli, zahlasovali – a to rovno 32 124-krát! – a vybojovali tento priestor pre našu mestskú časť. Vytrvalosť hlasujúcich sa premenila na niečo úžasné – na miesto, ktoré bude slúžiť nám všetkým, deťom na hranie, mladým na pohyb, seniorom na oddych a všetkým generáciám na stretnutia pod holým nebom. Ihriská, zeleň, lavičky, miesta na rozhovor i ticho. Vznikol tu priestor, ktorý si môžeme spoluvytvárať, chrániť a užívať. Je to dôkaz vašej aktivity, spolupatričnosti a viery v zmysluplné veci. Ďakujem každému, kto sa zapojil. Každému, kto si povedal: „To má zmysel.“ Nech je Čistinka dôkazom toho, že keď Dúbravka ťahá za jeden povraz, dokáže veľké veci,“ uviedol Martin Zaťovič, starosta mestskej časti Bratislava-Dúbravka.
Svoju Lidl Čistinku získala Dúbravka vďaka silnému odhodlaniu svojich obyvateľov. Výnimočný priestor ponúka miesto na aktívny oddych aj pokojné chvíle pre všetky vekové skupiny. Dúbravčania sa môžu tešiť na multifunkčné športovisko, detskú zónu s hojdačkami a šmykľavkou, workoutové ihrisko, oddychovú zónu s miestom na grilovanie či stolný futbal. Na Čistinke si príde na svoje naozaj každý.
Lidl chce prostredníctvom tohto projektu priniesť do slovenských miest nielen viac zelene, ale aj podporiť miestne komunity a zlepšiť život obyvateľov. „Záleží nám na tom, aby sme boli dobrým susedom. Dnes stojíme na mieste, ktoré je krásnym príkladom naplnenia očakávaní, s ktorými sme do projektu išli. Prejavili ste naozaj veľkú snahu a motiváciu urobiť niečo pre seba, pre svoju mestskú časť. Veľmi nás to teší, pretože týmto projektom chceme prispieť k tomu, aby nielen deti, ale aj tínedžeri, dospeláci či seniori mohli svoj voľný čas tráviť spolu, zmysluplne a urobili aj niečo pre svoje zdravie,“ uzavrela v príhovore Martina Sujová, CSR špecialistka Lidla.
Multifunkčný mestský park si obyvatelia užili prvýkrát v sobotu 24.5. Slávnostné otvorenie sprevádzal bohatý športovo-kultúrny program. Bol nabitý aktivitami pre všetky vekové kategórie. Nechýbali vystúpenia miestnych talentovaných detí, autogramiáda slovenských futbalistov, edukačné aktivity či súťaže o atraktívne ceny. Súčasťou programu boli aj známi slovenskí futbalisti Juraj Kucka, Marek Ujlaky či tréner Peter Kopúň. Nová Čistinka sa hneď v prvý deň ukázala ako miesto, ktoré spája komunitu, ponúka priestor na relax aj pohyb a podporuje stretávanie ľudí všetkých generácií.
O projekte Lidl Čistinka
Lidl Čistinka je mestský park tvorený zo štyroch prepojených modulov. Tri z nich majú rozmer 12 x 12 m, štvrtým je multifunkčné športovisko s výmerou 15 x 15 m. Basketbal? Futbal? Volejbal? Stolný tenis? Žiaden problém, na Čistinke padnú mnohé športové rekordy. V ďalších troch častiach sa na ihrisku zabavia najmenší, pod prístreškom si jedlá pripravené na griloch vychutnajú mnohí fajnšmekri, workoutovú zónu využijú mladí i starší. Na Čistinkách sa nachádza aj množstvo lavičiek a zelene. Jednoducho, mestský park jedna báseň!
Každá Čistinka je vytvorená s ohľadom na potreby konkrétneho mesta, pričom jednotlivé moduly je možné variabilne usporiadať. Rozloha Čistinky je viac ako dvojnásobná v porovnaní s detským ihriskom Žihadielkom, hodnota jedného mestského parku je takmer 300 000 €. Cieľom reťazca je prispieť k zdravšiemu, zelenšiemu a príjemnejšiemu mestského priestoru. V dnešnej dobe, keď sa životné tempo neustále zvyšuje, môžu ľudia práve na takýchto miestach spomaliť, načerpať novú energiu alebo posilniť medziľudské vzťahy. Lidl Čistinka nie je len o mestských parkoch, ale o dlhodobom záväzku reťazca vytvárať udržateľnú budúcnosť a podporovať zdravie a kvalitu života vo všetkých kútoch Slovenska.
Počas predchádzajúcich dvoch ročníkov Nadácia Lidl už postavila desať mestských parkov po celom Slovensku. V poslednom, treťom ročníku sa tešilo ďalších päť miest, ktoré triumfovali vo svojich kategóriách. Okrem bratislavskej Dúbravky získali Lidl Čistinku aj Hurbanovo, Bernolákovo, Snina a Partizánske.




Jana Minarič Gregušová
Team Leader
redakcia PremiumNews